Een dag in Houston

28 mei 2011 - Houston, Texas, Verenigde Staten

Deze morgen weer prachtig weer, wel met veel wind 85°F. Hoeveel dat dat is in °C ? De aandachtige lezer heeft natuurlijk al de link rechts gezien waar je Farenheit naar Celcius kan omzetten. Dus vissen jullie maar zelf uit. Rond een uur of negen vertrokken naar Houston Space Center, toch al gauw een klein uurtje rijden. Terwijl het noch niet te druk was de 2 tours gedaan, eentje naar de astronauten training, maar aangezien het zaterdag is was daar weinig, lees geen, activiteit. Hier staan exacte replicas van de Space Shuttle en het ISS. Daarna een stop aan een loods waar een overzicht was van de verschillende Apollo missies en waar ook de imposante Saturnusraket tentoongesteld staat. De tweede tour bracht ons naar Mission Control, van waaruit alle space shuttle missies geleid worden, en ook het ISS gevolgd wordt.

Na de tours nog even een kijkje genomen in de rest van het complex. Eigenlijk viel het bezoek wat tegen als je Kennedy Space Center in Florida al bezocht hebt.
Dan naar "The Orange Show", maar dat was gesloten, gaat volgende week terug open. Nog even een wandeling door een deel van Downtown Houston, een beetje verlaten, ik denk dat iedereen al op weekend vertrokken was. Het is hier een velengd weekend want maandag is het Memorial Day, een soort 11 november van bij ons.

Ik probeer geen foto's meer bij in de tekst te zetten, ze komen toch niet waar ik wil, dus kijk maar bij FOTO'S

Groeten van de Texasrakkers. D&A

1. Jelle:
    30 mei 2011
    Vandaag was het hier even warm! In de Kempen zelfs warmer! Denk dat ik al jullie blogs eens ga samenvatten en dan een best-of-reis-door-amerika ga maken. Dan zie ik maar 1 space shuttle :-P ik kijk al uit naar de volgende post! Cheers j.