Op naar Albuquerque

6 juni 2011 - Roswell, New Mexico, Verenigde Staten

Vroeg uit de veren en op weg naar Albuquerque, maar we gaan eerst een beetje noordelijker in Los Alamos een kijkje nemen. De weg naar het noorden gaat over een hoogvlakte met dor gras en hier en daar zie je een paar runderen of paarden, af en toe ook een ree. Waar de mensen hier wonen, geen idee. Vanuit Roswell rijden we wel een uur zonder iets van bewoning tegen te komen.

Rond de middag zijn we in Los Alamos, de omgeving doet wat denken aan de canyons in Utah. We bezoeken 2 musea, waar uitleg gegeven wordt over het Manhatan project: het ontwikkelen van de eerste atoombom en de werking en ontwikkeling van nucleaire wapens.

Van Los Alamos naar Albuquerque is ook nog een heel stukske rijden, de afstanden zijn hier wel heel groot. Na het inchecken in het hotel wandelen we naar het oude stadsgedeelte. Er waait een felle wind en de straten staan hier vol rook, afkomstig van de branden in Arizona. De zon is een rode bol aan de hemel, je kan er zo naar kijken. Als we na een lekkere maaltijd in een Mexiaans restaurant, buiten komen is de zon juist onder en het licht is spookachtig.

't begint te korten, morgen naar Amarillo.

De Texasrakkers van uit New Mexico D&A